Dijital Pazarlamayla Gelen Yeni Trendler

Dijital Pazarlamayla Gelen Yeni Trendler

Yazar – Filiz Karcı Büyükdoğan

Dijital Pazarlama ve Marka Yöneticisi

Teknoloji dünyası o kadar hızlı değişiyor ki, bu değişimden her sektör etkileniyor.İnternet ve IT sektörü, pazarlama faaliyetlerini kökünden değiştiriyor demek yanlış olmaz. Özellikle son dönem dünyada  konuşulan Endüstri 4.0 kavramını, Pazarlama 4.0 olarak yeniden tanımlandı. Son dönemde her kurumun kendi pazarlama stratejisinde kullanabileceği bazı yeni nesil trendlerden kısaca bahsetmek isterim.

 

Dünyada en çok konuşulan konulardan biri yapay zeka araçları. Pazarlama etkinliklerinin verimini arttırmada başarılı olacağı aşikar. Analitik  verileri içeren yazılar ve öngörüsel analizleri sunan içerikler yapay zekanın makine öğrenmesi ile birlikte topladıkları verileri işleyerek geliştirebiliyorlar. Kişiselleştirilmiş pazarlama ile müşterinin ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre oluşturulmuş bir pazarlama planı elde ediliyor. En iyi örneklerinden biri olarak Microsoft’un ses tanıma asistanı Cortana yazılımını gösterebiliriz.

 

Son dönemde Whatsapp ile hayatımıza fark katan mesajlaşma aplikasyonları diyebiliriz. Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, WhatsApp ve Messenger aracılığıyla gönderilen günlük mesajların 60 milyar adete ulaştığını belirtti. Bu kadar yüksek kullanıcıya sahip bir alanda reklam alanlarına yatırımlar hızlanacaktır.

 

Pazarlama uzmanları için içerik pazarlaması olmazsa olmaz. Belirledikleri hedefler doğrultsunda artık videolu içerikler ön plana çıkıyor. Tüm sosyal medya platformlarının “live streaming” destekli bir altyapıya dönmeleri ile birlikte daha çok video karşımıza çıkacağı söyleniyor.

 

Augmented Reality (Artırılmış Gerçeklik) son zamanların en çok konuşulan konularından biri. Artırılmış Gerçeklik, müşterilerle yeni bir deneyim yaratma konusunda farklı bir yol göstermektedir. Şimdiden Coca Cola, Adidas gibi pek çok marka başarılı dijital kampanyalar gerçekleştirmektedir. Türketicilerin elinde AR cihazlardan olması yeterli gözüküyor.  ( Bu teknolojinin yaratacağı pazarın, 2022 yılına kadar 117.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor. )

 

AR’dan bahsettikten sonra VR’dan bahsetmemek olmaz. IT sektörünün en popüler konularından biri Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) pazarlamacılar içinde oldukça ilgi çekici. Müşterileriyle daha fazla duygusal ve düşünsel ilişki geliştirmek isteyenler için sağladıkları sanal gerçeklik deneyimleri etkileyici olmakla beraber ürün deneyimi için harika bir kaynaktır.

 

Yapay zeka ile insan konuşmasını taklit edebilen ve ya sohbet edebilen  bilgisayar programı olan Chatbot’lar, artık daha fazla hayatımıza girecek gözüküyor. Bilgiyi doğru zamanda gönderiyor.

 

Pek çok markanın Bitcoin’i ödeme yöntemi olarak kabul etmeye başlamasıyla birlikte dünyada en çok konuşulan ve merak edilen konu haline geldi.  Günümüzde Bitcoin dışında oldukça popüler hale gelen Ethereum, Litecoin, Namecoin, Primecoin, Zcash gibi birçok yeni sanal para birimi mevcut. Bitcoin ve altcoin gibi sanal paralar popülerliklerini artıracak ve dijital pazarlamacıların ilgisini çekmeye devam edecek gibi görünüyor. Detaylı bilgi almakiçin tradesoft/blog sayfamızdan bilgi alabilirsiniz.

 

İnternet ve bilgi çağının bir sonucu olarak  ortaya çıkan milyarlarca belki de daha fazla verinin yönetilmesi ve doğru kullanması konsunda en çekici konulardan biri şüphesiz Büyük Veri pazarlaması olacaktır. Doğru analiz yöntemleri ile pazarlamacılar için doğru stratejiler ve inovasyon yatırımları yapabilecekleri mükemmel bir kaynak olacaktır.

 

Yeni pazarlama yöntemleriyle beraber markaların, ürün ve hizmetlerinde yeni müşteri deneyimleri yaşatacağı aşikardır.

 

No Comments

Post A Comment