İnovasyon Geleceği Görme Anlayışıdır- Ahmet Ata Ertuğrul

İnovasyon Geleceği Görme Anlayışıdır- Ahmet Ata Ertuğrul

Yazar – Ahmet Ata Ertuğrul

ATP İnovasyon ve Dönüşüm GMY 

İnovasyon Kültür ve Anlayış

Geçtiğimiz haftalarda açıklanan TUSİAD rapor sunumunun konusu ‘’Dijital Dönüşüm’’idi. Dijital dönüşümü gerçekleştirmenin kritik iki katmanı bulunuyor. Birincisi inovasyon yapabilme kabiliyeti, diğeri de bu yapıya geçebilmek için inovasyon kültürünün ve anlayışının değişimi konularıydı.

 

İnovasyon yapabilme kabiliyeti bu yetkinliğe sahip personelin kadroya dahil edilmesi ile sağlanabilecek bir çözümdür. İlk bakışta son derece basit görünmekle beraber bu kadrolardan arzu edilen inovatif çözümleri yaratmasını beklemek ancak kültürel değişim ile mümkün olabilir.

 

Gerçekten yenilikçi bir organizasyon, işinin her alanına nüfuz eden bir zihniyet geliştirmiştir.  Kısmen diye bir ölçüt yoktur, bunun nedeni, inovasyon yaygın bir tutum, bir duygu, duygusal bir durumdur, sürekli yeni olana yapılmış bir taahhüttür. Bu durum geleceğe dair değerleri görme ve bu vizyonu gerçeğe dönüştürme inancını temsil eden bir dizi değerdir. Bu organizasyonlar, risk alan ve yaratıcı düşünen kişileri ödüllendiren bir kurum kültürüyle başlar, ancak bu zihniyetin, gelişmesi zaman alır ve şirketin tam ve sürekli taahhütü olmadan nadiren gelişir. Duruşunu değiştirebilen kuruluşlar için, ise dinamik ve yenilikçi olmanın getirileri muazzam olur.

 

Maliyet kısmak-rekabetçi kalmaya çalışmak açısından sağlam ve tedbirli bir yaklaşım olsa da kar marjlarını güçlendirmez. İnovasyon ile gelecekteki kazanç akışlarını artıracak yeni yollar yaratmak, eğer doğru yapılırsa,  en güçlü rekabet silahınız olabilir. İnovatif çözümler sizin için mavi okyanus ürünleri yaratacaktır.

 

Amacımız, ATP’de Dijital Dönüşüme öncülük etmek ve dinamik, yenilikçi bir dünyanın gelişimine katkıda bulunmaktır.

 

 

No Comments

Post A Comment